Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag28.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Mycket Big Brother på kultursidorna

Publicerad: 21 Februari 2011, 06:43

TV4 bjöd in bloggare och kulturskribenter till ett särskilt journalistdygn i Big Brother-huset. Och inför premiären igår skrev Aftonbladet, Sydsvenskan och GP. (Uppdaterad)


Ämnen i artikeln:

Big Brother

En av de inbjudna var Aftonbladets kulturchef Åsa Linderborg, som skrivit om sina upplevelser här.

I Sydsvenskan skrev Jens Liljestrand om Att sluta såpacirkeln och i Göteborgs-Posten skriver Elin Grelsson att Storebror behåller greppet.

”Fascinerande hur TV4-gruppen lyckats lansera ett dött/dammigt format i precis ALLA forum. Med den här lanseringen blir Big Brother en succé och kommer sätta TV11 ordentligt på kartan.”, skriver Mattias Fyrenius på Twitter.

Även Unni Drougge gratulerar TV4 på sin blogg. ”Nu närmar sig kultursidorna alltså det nötta Big Brother-formatet med den ödmjukes inlevelseförmåga och beskriver det i termer av socialt experiment. De har med andra ord uppfunnit hjulet.”, skriver hon.

Uppdaterad: Premiären av Big Brother sågs av 340 000 tittare . TV4 beskriver det som en tittarsuccé.

”Tittarsiffrorna på premiären är över all förväntan, och det känns fantastiskt roligt att vi lyckades så bra i målgruppen, säger exekutiva producenten Pelle Porseryd i ett pressmeddelande.

Axel Andén

axel.anden@almatalent.se

Ämnen i artikeln:

Big Brother

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.