Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag15.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Möte om Mittmedias framtid pågår

Publicerad: 9 April 2019, 11:19

Mikael Nestius, affärsområdeschef Mittmedia. Foto: Andreas Elgstrand/pressbild

Under två dagar är alla ansvariga utgivare och redaktionschefer på Mittmedia kallade till möte med sin nya chef Mikael Nestius. Efter mötet ska Mittmedias nya plan presenteras.


Ämnen i artikeln:

BonnierMittmedia

Sedan konkurrensverket utan någon invändning släppte igenom Bonniers köp av Mittmedia har bolagets nya ledning presenteras. Mikael Nestius, tidigare chef för BBM, har blivit utsedd till affärschef, medan Anders Eriksson kommer att vara vd. Det blir Mikael Nestius som leder det löpande arbetet.

Under tisdag och onsdag den här veckan kommer Mikael Nestius att träffa alla ansvariga utgivare, alla redaktionella chefer och andra personer som ingår i det som Mittmedia kallar för utgivargruppen.

Men vad som kommer att sägas under mötet vill Mikael Nestius inte uppge.

– Det kommer jag inte berätta ännu. Vi ska sammanfatta det någon gång under slutet av veckan. Vi är här under två dagar, sedan kommer vi att gå ut bredare med vad vi kommit fram till, säger han när Medievärlden når honom precis innan han ska in på mötet.

I det pressutskick där Bonnier presenterade bolagets nya ledning står det att strategin för Mittmedia framöver kommer att vara att värna den morgondistribuerade papperstidningen och samtidigt fokusera på att öka de digitala intäkterna.

De skriver vidare: ”I den redaktionella strategin är titlarnas självständighet central och det blir redaktionernas ansvar att skapa en kvalitativ lokaljournalistik som engagerar läsarna och driver den digitala läsarintäktsaffären”.

Detaljerna om hur det här arbetet ska se ut är i nuläget okända.

Lucas De Vivo

Reporter

Ämnen i artikeln:

BonnierMittmedia

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.