Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag26.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Mörk november för dagspress

Publicerad: 10 December 2013, 07:27

De totala annonsköpen via mediebyråerna minskade med 1,1 procent i november. Men för samtliga dagspresskategorier är tappet fortsatt tvåsiffrigt.


Ämnen i artikeln:

Mediebyråbarometern

TV gick starkt i framåt november och ökade sin försäljning med 15,3 procent. Tillväxten för nätannonseringen ligger på samma nivå.

Men för dagspresskategorierna går det sämre. Den mediebyråförmedlade delen av annonsförsäljningen för landsortens morgontidningar minskade med 26 procent jämfört med samma månad i fjol. De största morgontidningarna minskade sin försäljning med 14,4 procent och kvällspressen med 26,2 procent i november.

Sämst gick det för bioreklamen som minskade med hela 46 procent förra månaden.

Ämnen i artikeln:

Mediebyråbarometern

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.