Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag03.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Morgonpressens digitala intäkter fortsätter öka

Publicerad: 25 Augusti 2015, 11:48

Den digitala annonsförsäljningen för morgonpressen ökade med 8,2 procent under andra kvartalet.


Bäst gick det för storstadsmorgonpressen som ökade med 10,1 procent under perioden jämfört med samma tidpunkt 2014. Landsortspressen ökade med 6 procent.

Den totala försäljningen landade på 191 miljoner kronor.

Dagspressens annonsintäkter från de mobila sajterna fortsätter som tidigare att växa starkast, säger TU:s chefsanalytiker Tobias Hedström i en kommentar. Tillväxten för rubrikannonsering på nätet visar också ett starkt uppsving under perioden enligt honom.

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.