Få hela storyn
Starta din prenumeration
Medievärldens arkiv
Publicerad: 18 Februari 2015, 12:30
Landsortspressens mobilsajter tredubblade sina annonsintäkter sista kvartalet. Totalt ökade de digitala intäkterna med 28 procent under 2014.
Landsortspressen ökad sina digitala annonsintäkter med nästan 38 procent under 2014. Storstadspressen med drygt 20 procent. Det visar TU:s internetbarometer.
Totalt drog morgonpressen in 710 miljoner kronor på digitala annonser, landsortstidningarna 333 miljoner och storstadstidningarna 375.
Dagspressens digitala annonsintäkter fortsätter växa starkt, säger TU:s chefsanalytiker Tobias Hedström i en kommentar. Tillväxten är starkare än ifjol men även mycket starkare än tillväxten för internetannonsringen i stort.
Han konstaterar också att landsortspressens annonsintäkter från sina mobilsajter nära nog tredubblades sista kvartalet.