Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Moderaterna startar sajt för borgerlig opinionsbildning

Publicerad: 17 Oktober 2016, 07:57

Per Nilsson Kommunikations- och analyschef. Foto: Fredrik Wennerlund

Vill vinna väljarna på nätet genom ny opinionssajt.


Just nu pågår ett arbete för att öka Moderaternas digitala närvaro. Tre personer har anställts för att jobba med digital kommunikation och närvaron i sociala medier har stärkts sedan valet 2014. Samtidigt har partiet planer på att sjösätta en ny digital plattform där borgerliga opinionsbildare ska samlas, skriver Dagens Industri.

”Att få människor att byta parti går ut på att få dem att ändra uppfattning och det gör man inte på ett dagsverke, det är en långsiktig process. Då tror vi att det skulle vara bra med någon form av samlingspunkt för borgerlig opinionsbildning”, säger Per Nilsson, Moderaternas kommunikations- och analyschef, till DI.

Exakt hur sajten ska se ut och när den ska lanseras är ännu inte klart, men Per Nilsson säger till DI att ambitionen är att dra igång så fort som möjligt.

Nyligen startade Moderaterna i Västerbotten en nyhetssajt vilken kritiserades för att det inte tydligt framgick vem avsändaren var. Den nya opinionssajten kommer inte att möta samma kritik, enligt Per Nilsson, som framhåller att en av grundpelarna i projektet är att det ska framgå vilka som står bakom det och vad syftet är.

Linnéa Kihlström

Redaktör och reporter

linnea.kihlstrom@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.