Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag31.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Mobilen når fler yngre och välbeställda

Publicerad: 5 Juni 2012, 05:13

Användare av smarta mobiler har ett längre mediedygn än genomsnittet. Där når också kampanjerna fler i för annonsörerna intressanta målgrupper.


Ämnen i artikeln:

Sveriges Annonsörer

44 minuter mer än genomsnittssvensken använder vana användare av smarta mobiler till sin mediekonsumtion. Fyra minuter kommer från radio, fyra minuter från dagspress, men resten tar man från övrig tid.

Det visar en ny undersökning från Sveriges Annonsörer, Schibsted och mediebyrån Maxus.

Mobilmarknadsföring ger en hel del nya ögonpar visar undersökningen. Av den totala räckvidden för kampanjerna som ingår i mätningen står mobilen för omkring 30 procent av totalen.

De som tillkommer med hjälp av mobilen är främst yngre och välbetalda.

Hela undersökningen hittar du här: 

Ämnen i artikeln:

Sveriges Annonsörer

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.