Medievärldens arkiv
Mktmedia i samarbete med resesajter
Publicerad: 12 september 2017, 05:52
Mktmedias vd Hanna Konyi
Mktmedia har inlett ett samarbete med Etraveli Smart Media för att ge annonsköpare tillgång till svenska resenärer i resans alla faser.
Mktmedia vill med sitt datanätverk Brain Data Market ta upp kampen om riktade displayannonser med stora aktörer som Google och Facebook.
”För att vara ett komplement till dessa aktörer tror vi på samarbeten för att stärka displayannonsering samt rik verklig data för att rikta annonser till rätt personer i rätt lägen. Med ett lokalt perspektiv tvingas vi inte gissa eller automatisera målgrupper”, säger Mktmedias vd Hanna Konyi, i ett pressmeddelande
Med hjälp av Etraveli Smart Medias information från reseköp på Flygresor.se, Travelstart, Gotogate och andra resesajter ska Brain Data Market erbjuda annonsering till exempelvis personer som ska ut och resa och saknar hotell, eller personer som bokat en resa till en viss typ av destination enligt pressmeddelandet.