Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag18.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Mittmedias nya annonsvapen lanserat

Publicerad: 30 Mars 2016, 09:16

Nu testas Mittmedias nya annonsverktyg Reacher hos de första kunderna. Innan sommaren ska det vara i full drift är planen.


Ämnen i artikeln:

Mittmedia

Nu kollar man att det interna flödet fungerar, att systemet ger den effekt som är målet och ser till att dialogen mellan säljarna och kunderna fungerar.

Det är inte minst viktigt, att pedagogiskt förklara hur en försäljning som inte bygger på räckvidd utan på målgrupper fungerar, säger Magnus Söderlund affärsutvecklingschef B2B, till Medievärlden Premium.

En säljare på ett lokalt mediehus kan nu sälja visningar i fler kanaler än sina egna. Med målgrupps- och geourval i steg ett.

Det handlar inte längre om att sälja varumärken, till exempel ÖP eller Sundsvalls Tidning, utan till exempel ett antal mat & vinintresserade i Östersund eller Sundsvall. För att leverera det räcker det inte med OP.se utan först adderar vi besökare på ST.se och andra Mittmediasajter. Sedan köper vi på andra lokala sajter. Klarar vi inte fortfarande av att leverera kan vi köpa besökare till exempel av nationella sajter eller Facebook, säger Magnus Söderlund till Medievärlden Premium.

Läs hela intervjun här:

.

Ämnen i artikeln:

Mittmedia

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.