Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag05.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Mittmedias enkronas-kampanj skärps

Publicerad: 7 Maj 2018, 03:45

Sedan förra veckan kan användarna bara haka på Mittmedias testerbjudande en gång. Förhoppningen är att åtgärden ska minska de digitala avhoppen.


Ämnen i artikeln:

Mittmedia

Mittmedia har länge erbjudit läsarna att testa mediehusets Plus-abonnemang för en krona första månaden. Därefter övergår abonnemanget till att kosta 99 kronor i månaden – om användaren inte väljer att avsluta det.

Tidigare har användare kunnat teckna och avsluta ett obegränsat antal provprenumerationer. Den 2 maj togs den möjligheten bort. Anledningen är att man vill få ned churnen, alltså minska de digitala avhoppen. Det skriver Mittmedia i en personalpresentation.

Besökare som ännu inte hakat på enkronas-kampanjen kommer fortfarande att ges möjligheten, medan den som redan utnyttjat erbjudandet fortsättningsvis i stället erbjuds att teckna ett abonnemang för 99 kronor i månaden.

I en tidigare intervju med Medievärlden har Mittmedia aviserat att man under 2018 kommer att lägga mycket arbete på att minska de digitala avhoppen.

Läs också

Mittmedia tar upp kampen mot digitala avhopp

Linnéa Kihlström

Redaktör och reporter

linnea.kihlstrom@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Mittmedia

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.