Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag29.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Mittmedia stärker säljet med expert på programmatic

Publicerad: 24 September 2015, 10:06

Fredrik Strauss blir ansvarig för programmatic på Mittmedia från den 1 oktober.


Ämnen i artikeln:

Mittmedia

Fredrik Strauss har lång erfarenhet av digital affärsutveckling. I början av 2000-talet startade han Admeta, en av de första SSP-plattformarna i världen. Han har också varit med och grundat Adapt ADX, en annonsbörs där Mittmedia är en delägare.

Fredrik Strauss har också jobbat med koncernens nya annonsplattform Reacher som provkörs i höst på konsultbasis.

Nu blir han ansvarig för att utveckla den programmatiska annonsförsäljningen för koncernen.

Jag är glad över att få jobba mer med MittMedia som jag känner som ett framtidsinriktat medieföretag och som har spännande ambitioner inom automatiserad annonsering. Just nu ritas kartan för framtidens datadrivna marknadsföring och där tror jag att MittMedia har en plats, säger Fredrik Strauss i ett pressmeddelande.

Ämnen i artikeln:

Mittmedia

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.