Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag27.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Mittmedia och 24 Journalistik i nytt samarbete

Publicerad: 9 Februari 2017, 11:48

Mittmedias vd Per Bowallius.

De två medieaktörerna ska under våren testa att samarbeta kring en rad utbyten som rör innehåll, tjänster och plattformar.


Ämnen i artikeln:

Mittmedia

Det hela beskrivs som ”ett strategiskt och konkret testsamarbete”. I det inledande skedet ska medieaktörerna samarbeta kring sportmaterial, opinionsmaterial och nattbevakning. Men samarbetet handlar också om att utväxla idéer och inspiration.

”I grunden har vi samma tänk och samma tro på hur framtidens journalistik och mediabolag ska drivas. Vi ser att vi har många gemensamma projekt vi kan dra nytta av varandra, och vi tror på stora synergieffekter mellan oss”, säger Jeanette Lindström, vd för 24 Journalistiks ägarbolag Lindmark Media, i ett pressmeddelande.

Mittmedias vd Per Bowallius ser att de båda aktörerna har flera gemensamma drivkrafter och han tror att Mittmedia och 24 Journalistik har mycket att lära av varandra:

”Vi är nyfikna på hur andra gör och tänker. 24 är en snabbfotad start-up med stort driv som utgår från affärsutmaningen och bygger produkter kring den. Här hoppas jag att vi kan lära oss mycket.”

Förutom övriga samarbetsområden planeras gemensamma tester med Mittmedias annonsplattform Reacher och ett samarbete gällande data- och innehållsplattformar nu till våren. Samtidigt planeras ett tekniksamarbete på live-tv-området.

Ämnen i artikeln:

Mittmedia

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.