Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag05.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Mittmedia har världens bästa lokala live-tv

Publicerad: 24 Maj 2017, 03:18

I natt fick Mittmedia pris i INMA Global Media Awards i New York för sin live-tv-satsning.


Ämnen i artikeln:

Mittmedia

− Det här är ett stort och viktigt kvitto på att vi just nu har världens bästa lokala live-tv och att våra kollegor i live-tv-navet är en serviceinstans utöver det vanliga. Dessutom har förstås alla vår duktiga och modiga reportrar som sänder live från Mittmedia-land en stor del i detta pris. Tillsammans ger vi publiken relevant bevakning där det händer, när det händer, säger Evelina Davidsson, tv-chef i Mittmedia i en kommentar.

Mittmedias tävlade i kategorin ”Best Use of New Technology to Generate Revenue and Engage” mot Advertiser Newspapers från Australien (med ett digitalt tidningsställ) och Albuquerque Journal från USA (med en interaktiv lösning för eftertext-annonser).

Tävlingsbidraget visar hur live-tv-navet gör det möjligt för den lilla redaktionen och lokalreportern att möta publiken i deras nya vanor med krav på snabb och digital nyhetsförmedling. Dessutom har live-tv-navet gjort det möjligt för Mittmedias redaktioner att rapportera om nyhetshändelser på ett sätt som tidigare enbart stora tv-aktörer kunde. Antalet livesändningar via Mittmedias live-tv-nav ökar ständigt och just nu ligger snittet på drygt 50 i veckan.

– Genom vårt live-tv nav är Mittmedia minst lika snabba på live-tv som de större nationella aktörerna, men med den viktiga skillnaden att vi faktiskt är på plats och sänder live där det händer. Vi är agendasättande i vårt sätt att arbeta med live-tv och det är egentligen bara fantasin som sätter gränser för hur morgondagens livesändningar från Mittmedias redaktioner kan se ut, säger Evelina Davidsson i en kommentar.

Ämnen i artikeln:

Mittmedia

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.