Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag24.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Mittmedia börjar med helgutdelning

Publicerad: 13 November 2014, 06:10

Mittmedias gratistidningar kommer inom kort att börja delas ut på helgerna av Svensk Direktreklam.


Ämnen i artikeln:

Mittmedia

Kontraktet gäller för två år och har ett ordervärde på närmare 20 miljoner kronor.

Mittmedia behöver ha en kostnadseffektiv distribution som samtidigt passar gratistidningarnas strategi, därför har vi valt att teckna ett ramavtal med SDR, säger Tony Bergström, försäljningschef på Mittmedia i en kommentar.

Det är första gången som en större tidningskoncern, utöver SDR-koncernens egna DirektPress-tidningar, väljer att distribuera sina gratistidningar på helger och med Svensk Direktreklam.

Det är fantastiskt roligt att vi fått Mittmedias förtroende i denna affär. Vi hoppas att fler nu sneglar på SDR som en kostnadseffektiv och kompetent partner när det gäller distribution av gratistidningar, säger Karin Sorte, marknadschef på Svensk Direktreklam i en kommentar.

Ämnen i artikeln:

Mittmedia

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.