Få hela storyn
Starta din prenumeration
Medievärldens arkiv
Publicerad: 25 Januari 2018, 07:22
Camilla von Otter. Foto: Mitt i
Camilla von Otter blir chef för Mitt i:s nya affärsområde Mitt i Studio, som ska förstärka lokaltidningens annonserbjudande.
Under affärsområdet Mitt i Studio ska det utvecklas redaktionell kommunikation på uppdrag i både tryckt, digital och rörlig form. Det handlar bland annat om konceptlösningar och redaktionella annonser som tas fram i dialog med annonsörerna.
”Vi märker en ökad efterfrågan för Mitt i som kanal. Det beror bland annat på vår höga räckvidd och att vi är starka lokalt. Att kombinera vanlig annonsering med annonser i artikelform och redaktionell kommunikation är också något som efterfrågas. Därför förstärker vi annonserbjudandet genom satsningen på Mitt i Studio”, säger Mitt i:s vd Maria Croon.
Camilla von Otter, konsult med en bakgrund som uppdragspublicistiskt ansvarig för Forma Magazines och före detta chefredaktör på Vi i Villa, blir chef över det nya affärsområdet.
”Mitt i:s starka förankring i människors vardag är viktigare än någonsin. Det känns därför spännande att utveckla innehållsaffären och koncept just för den lokala marknaden”, säger hon i ett pressmeddelande.