Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Medievärldens arkiv

Mitt i rekryterar ny chef

Publicerad: 25 Januari 2018, 07:22

Camilla von Otter. Foto: Mitt i

Camilla von Otter blir chef för Mitt i:s nya affärsområde Mitt i Studio, som ska förstärka lokaltidningens annonserbjudande.


Ämnen i artikeln:

Vi i VillaMitt i

Under affärsområdet Mitt i Studio ska det utvecklas redaktionell kommunikation på uppdrag i både tryckt, digital och rörlig form. Det handlar bland annat om konceptlösningar och redaktionella annonser som tas fram i dialog med annonsörerna.

”Vi märker en ökad efterfrågan för Mitt i som kanal. Det beror bland annat på vår höga räckvidd och att vi är starka lokalt. Att kombinera vanlig annonsering med annonser i artikelform och redaktionell kommunikation är också något som efterfrågas. Därför förstärker vi annonserbjudandet genom satsningen på Mitt i Studio”, säger Mitt i:s vd Maria Croon.

Camilla von Otter, konsult med en bakgrund som uppdragspublicistiskt ansvarig för Forma Magazines och före detta chefredaktör på Vi i Villa, blir chef över det nya affärsområdet.

”Mitt i:s starka förankring i människors vardag är viktigare än någonsin. Det känns därför spännande att utveckla innehållsaffären och koncept just för den lokala marknaden”, säger hon i ett pressmeddelande.

Linnea Kihlström

Redaktör och reporter

linnea.kihlstrom@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Vi i VillaMitt i

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.