Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag23.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Metros publisher: Vi jobbar med morgondagens tidning

Publicerad: 25 Mars 2019, 12:41

Metros publisher Thomas Eriksson. Foto: Press.

Thomas Eriksson, publisher på Metro, säger att han tror på tidningens långsiktiga strategi. Han säger också att redaktionen jobbar på som vanligt för att en tidning ska komma ut i morgon.


Ämnen i artikeln:

Thomas ErikssonMetro

Metro kommer att ansöka om rekonstruktion under dagen, uppger tidningens ledning i ett brev till personalen enligt Expressen. Men Metros publisher Thomas Eriksson har i dag drivit arbetet med utgivningen av tidningen framåt. Till Medievärlden skriver han i ett sms:

– Det är förstås en tung dag för alla anställda på Metro. Men vi har tappra medarbetare som fortsätter att leverera kvalitetsjournalistik till våra läsare.

Han tror dock att tidningen kommer att kunna vända affärsverksamheten och överleva den finansiella storm som man just nu upplever.

– Vi befinner oss mitt i ett stort förändringsarbete och har en långsiktig strategi för en hållbar affär som vi verkligen tror på. Jag hoppas givetvis att vi så snabbt som möjligt lyckas reda ut våra ekonomiska problem.

Jobbar ni på en papperstidning till i morgon?

– Ja vi jobbar på en tidning till i morgon, som vanligt, skriver han.

Mer på Medievärlden Premium

Gratistidningarna – vinnare och försvinnare

Det finns fyra stora aktörer på den svenska gratistidnings-marknaden. Tre av dem förlorar räckvidd och intäkter medan den fjärde ökar. Men det finns aktörer som kan förändra hela spelplanen och en strukturaffär kan komma redan i år, skriver Sakari Pitkänen i en analys.

Läs Sakari Pitkänens analys för Medievärlden Premiums räkning (kräver inlogg) som publicerades 2018-01-25.

Lucas De Vivo

Reporter

Ämnen i artikeln:

Thomas ErikssonMetro

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.