Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag26.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Metros kvällstidningsutmanare – 80 sidor tjockt VM-magasin

Publicerad: 7 Maj 2018, 04:42

Filip Häggberg och Thomas Eriksson från Metro Media House.

I juni drar fotbolls-VM i Ryssland igång. Lagom till världsmästerskapet lanserar Metro Media House ett 80 sidor tjockt magasin på temat.


Ämnen i artikeln:

Thomas ErikssonMetro

VM-magasinet kommer att innehålla intervjuer, analyser, djupdykningar i fotbollsspelarna – och fokus ligger främst på den svenska VM-truppen. Redaktör är Filip Häggberg.

Metros publisher Thomas Eriksson är glad över att ta fram ett alternativ till kvällstidningarnas VM-magasin:

”Jag har läst dem i alla år. De är ofta bra, men alltid väldigt dyra. Jag ser ingen anledning att köpa någon av dem nu när vi kommer att göra ett minst lika bra magasin, som är helt gratis”, säger han i ett pressmeddelande.

Distributionen av magasinen sker genom ett nätverk av fristående sportbarer. Totalt kommer det att finnas tillgängligt på 55 platser i landet.

Linnéa Kihlström

Redaktör och reporter

linnea.kihlstrom@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Thomas ErikssonMetro

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.