Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Medievärldens arkiv

Metro tappar i räckvidd

Publicerad: 16 Juni 2016, 04:50

Över var tionde läsare har slutat läsa Metro. Kvällstidningarnas tapp ligger på nästan samma nivå.


Ämnen i artikeln:

AftonbladetOrvesto KonsumentMetroSkånska DagbladetExpressenOrvestoDirektpress

Metro Stockholm har tappat 12,8 procent av sina läsare i senaste Orvesto Konsument jämfört med samma mätning för 2015. Metro Göteborg har tappat 11,5 procent.

Samtidigt har Direktpress ökat sin räckvidd rejält, mycket tack vare sin satsning på fler editioner. Nu har mediebolaget över 960 000 läsare, en ökning med 32,8 procent jämfört med samma mätning 2015.

Kvällstidningarna fortsätter att minska sin läsning i print. Aftonbladet med 8,6 procent på vardagarna och Expressen med 9,4 procent.

Några tidningar går mot strömmen. Dagens Industri ökar sin räckvidd med 5,6 procent och Skånska Dagbladet med 3,1 procent.


Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.