Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag05.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Metro startar renodlat redaktionellt Twitter-konto

Publicerad: 18 Januari 2018, 12:38

Gratistidningen kommer fortsättningsvis att ha två konton. Ett som sköts av redaktionen och ett annat som sköts av ägare och marknadsavdelning.


Det nya kontot @metro_nyheter rattas av redaktionen medan tidningens ägare och marknadsavdelning från och med nu står ensamma bakom det gamla kontot @metrosverige, rapporterar Dagens Media.

Henrik Ek, tillförordnad utgivare, säger till den egna tidningen att det är för att göra det tydligare för läsarna vem som står bakom urvalet och diskussionen.

”Vi märkte att det fanns risk för en osund blandning när kanalen inte enbart var redaktionell. Eftersom Metros publicistiska trovärdighet är oerhört viktig för vårt arbete blev det också viktigt att göra den här uppdelningen.”

Linnéa Kihlström

Redaktör och reporter

linnea.kihlstrom@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.