Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag16.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Metro siktar på nättoppen

Publicerad: 25 April 2013, 11:00

Målet är att bli en av Sveriges tre största nyhetssajter. Det är en bra bit dit. Men den nya sajten har redan fått fart på trafiken enligt Metros chefredaktör Linus Paulsson.


Ämnen i artikeln:

Metro

I går släppte Metro sin nya sajt och den har redan inneburit en trafikökning enligt Linus Paulsson.

Snart ska redaktionen börja arbeta mer anpassat till en digital tillvaro också. I dag är det en handfull journalister som jobbar med sajten. Inom kort, sannolikt innan slutet på maj, ska i princip samtliga bidra med material till sajten.

Ska sajten uppdateras dygnet runt?

Det gäller att växa med förstånd. Vi ska ha ett modernt nyhetstänk och det kommer att bli en stor satsning på det digitala men detaljerna vill jag ta internt först, säger Linus Paulsson.

Det ska också bli mer rörligt material. Såväl eget som externt. Men det kanske viktigaste är mobilen menar Linus Paulsson.

Den är helt central som nyhetsförmedlare för oss och mycket av fokus ligger där. Den är själva essensen av snabbhet och tillgänglighet, viktiga ledord för Metro, säger Linus Paulsson.

Vi upplevs som ett oerhört snabbt varumärke. Det glädjer oss och det måste vi leva upp till online, inte minst i mobilen.

Vilka trafiksiffror sajten har i dag vill han inte säga. Men målet är att bli en av de tre största nyhetssajterna i Sverige och dit är det fortfarande en bra bit kvar. Inom kort kommer dock Metro.se att finnas i Kia-index.

När är inom kort?

Det återkommer jag om.

Ämnen i artikeln:

Metro

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.