Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag24.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Metro – nytt utseende över hela världen

Publicerad: 7 Augusti 2009, 08:27

Metro har nytt utseende på gång. Renare och med det Metro-gröna som genomgående igenkänning, och en bättre miljö för annonserna.


Ämnen i artikeln:

Per Mikael JensenMetro

Den nya layouten gäller alla Metros editioner världen över. Först ut är Chile, enligt koncernvd Per Mikael Jensen. Sedan Sverige, som har premiär den 17 augusti.

Tidningsdesignern Alfredo Trivino står bakom det nya utseende. Han är engagerad av Murdochsfären.

–    Men vi fick låna honom för det här, säger Per Mikael Jensen.
–    Han tillhör de allra bästa i världen.

Det nya utseendet kommer att implementeras på koncernens sajter också.

Ett av huvudmålen är att annonserna ska exponeras på ett bättre sätt, bland? annat med hjälp av nya format.

Metro slåss mot fallande annonsintäkter, men har sänkt kostnaderna omkring 10 procent.

Efter nerläggningar, försäljningar och nya franchiseavtal räknar Per Mikael Jensen med att i stort sett alla tidningar – med något undantag – har en chans att nå positiva resultat under 2009.

mvredaktion

Ämnen i artikeln:

Per Mikael JensenMetro

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.