Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Medievärldens arkiv

Metro Mode ska lyckas med ny distribution

Publicerad: 28 februari 2019, 08:36

Metro återupplivar modetidningen, och ska med hjälp av en ny distributionsmodell lyckas lösa finansieringen. "Vi kommer kunna berätta mer om det senare", säger vd Cassandra Brunstedt till Dagens Media


Ämnen i artikeln:

Christen Ager-HanssenMetro Mode

Metro Mode kommer att läggas i ett eget bolag och den tryckta tidningen, som lades ned förra året, börjar återigen ges ut. Samtidigt knyts modetidningen närmare moderbolaget Custos group. Målet sägs vara att bli ledande för ”kundanskaffning inom e-handel”.

”Vi ser en otroligt stor potential i Metro Mode och med den enorma räckvidden och trovärdigheten är det en viktig bricka i vår satsning på e-commerce inom skönhet, livsstil och hälsosegmentet”, säger Christen Ager-Hanssen, i ett pressmeddelande.

Cassandra Brunstedt, tidigare innehållschef för Metro Mode, blir vd för det nya bolaget. Hon är dock förtegen om detaljerna i det nya upplägget.

”I affärsmodellen som vi satsar på behöver vi jobba nära Custos för att modellen ska fungera. Vi kommer kunna berätta mer om affärsmodellen längre fram”, säger hon till Dagens Media.

Hon utlovar en ”stor nyhet” kring distributionen av tidningen framöver.

”Vi har en stor nyhet kring distributionen av magasinet som vi kommer kunna berätta om senare, det har varit helt avgörande för oss”, säger hon till Dagens Media.

Lucas De Vivo

Reporter

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.