Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag19.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Metro Mode lanserar ny redaktionell plattform

Publicerad: 15 September 2015, 06:12

"Creative" ska bli en samlingsplats för unga som är intresserade av mode och livsstil.


Ämnen i artikeln:

Sandra BeijerMetro Mode

Metros krönikör Sandra Beijer, som också bloggar på Metro Mode, delar på redaktörsansvaret tillsammans med frilansskribenten Flora Wiström som också hon bloggar på sajten.

Satningen kallas Metro Mode Creative och konceptet har de två redaktörerna tagit fram tillsammans. Inspiration har de bland annat hämtat från amerikanska Rookie Mag. Målgruppen är unga kvinnor och plattformen ska samla personer som är ”lika intresserade av fotografi och poesi som av DIY, mode, mat och populärkultur med feministisk och alternativ inriktning”.

Sandra Beijer förklarar ambitionen med plattformen i ett pressmeddelande:

”Det handlar egentligen om att vi bygger upp en sammanhållen plattform för personen som gillar en särskild genre av kreativa livsstilsbloggar. Här kommer man inte bara kunna hitta sina favoritbloggar, utan även artiklar och tips som intresserar en”.

Linnéa Kihlström

Redaktör och reporter

linnea.kihlstrom@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Sandra BeijerMetro Mode

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.