Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag21.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Metro Mode lägger ut säljet

Publicerad: 20 December 2016, 07:18

Daniel Eriksson, i dag vd och delägare för P-Agency, får försäljningsuppdraget för Metro Mode. Foto: Petra Tungården

Säljuppdraget för Metro Mode har tidigare hanterats internt, men nu har tidningen tecknat avtal med P-Agency som därmed tar över säljet för Metro Modes magasin, Metromode.se och modesajtens bloggprofiler.


Ämnen i artikeln:

Metro ModeMetro

Avtalet tecknades nu i december och samarbetet mellan Metro Mode och P-Agency drog igång igår.

P-Agency ligger i Stockholm. Byrån hjälper företag med varumärkesanalys och arbetar bland annat med med celebrity endorsement och kreativt sälj. Bolaget företräder i dag ett hundratal klienter – nationellt och internationellt, och jobbar efter att föra ihop starka personligheter med starka varumärken.

”Vi vill stärka Metro Modes position på marknaden ytterligare. Vår erfarenhet inom kreativ försäljning, sponsorskap och arbetet med ambassadörer går hand i hand med var vi befinner oss just nu och är på väg”, säger Daniel Eriksson, tidigare försäljningschef hos Metro, som nu i rollen som vd och delägare på P-Agency ska driva försäljningen.

Kia Agerhem, affärsområdeschef på Metro Mode, kommenterar samarbetet:
”Den här satsningen känns helt rätt för oss i den utvecklingsfas vi befinner oss i. Metro Mode växer och vi behöver stärka upp med spjutspetskompetens inom framför allt influence marketing men även för större kreativa helhetskoncept.”

Linnéa Kihlström

Redaktör och reporter

linnea.kihlstrom@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Metro ModeMetro

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.