Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Metro Mode byter kostym

Publicerad: 3 Oktober 2016, 11:07

Får ny logotype och re-design av sajt.


Ämnen i artikeln:

Metro Mode

Fokus för den re-designade sajten ska ligga på användarvänlighet, engagemang och konverteringar från besökarna. Bakom förändringarna står den interna online- och utvecklingsavdelningen med tekniska projektledaren Anna Hejdeman i spetsen, Sofia Siewertz, marknadsansvarig, samt Pernilla Lundberg, art director.

Att utvecklingen skett internt har gjort att man kunnat skapa ett digitalt helhetstänk. Målet är att vara en av de största mode- och livsstilssajterna.

”Vi har stenkoll på våra besökare och följer deras flöden vilket har varit en viktig del i re-designen för att öka konverteringarna. Med nya sajten skaffar vi oss förutsättningar att tillgodose våra besökare bättre och även våra kunder och samarbetspartners, då vi kan paketera produkten än mer”, säger Kia Agerhem, affärsområdeschef Metro Mode.

Den första delen av sajten släpps i dag och under kommande veckor släpps resterande delar.

Linnéa Kihlström

Redaktör och reporter

linnea.kihlstrom@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Metro Mode

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.