Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Medievärldens arkiv

Metro lanserar ny digital plattform

Publicerad: 1 november 2016, 07:32

Arbetsgrupp Metro.se. Foto: Pernilla Lundberg

Nya metro.se sjösätts vid årsskiftet.


Ämnen i artikeln:

InhouseMetro

”Baserat på hur vi ser på framtiden och den marknad vi befinner oss på ansåg vi att vi behövde en snabb, anpassningsbar plattform utan tekniska begränsningar. Därför valde vi att själva ta fram en plattform där vi har förutsättningarna att agera på framtida trender och insikter snabbt och med full kontroll utan mellanhänder eller externa beroenden”, säger Magnus Paulsson CTO på Metro.

Arbetet har gått till så att man byggt om plattformen från grunden. Vilket, enligt ett pressmeddelande, gör att man framöver kommer ”kunna tillgodose det både annonsör och läsare förväntar sig”.

Teresa Stenler, digital utvecklingsredaktör, kommenterar:

”Metro skapar nu en sajt som förändras och är precis så flexibel och snabbfotad vi vill så att vi kan fortsätta ta Metros journalistik till framtiden. Metro är Sveriges största nyhetstidning. Det är något vi är stolta över och som vi är väldigt ödmjuka till och inför.”

Arbetsgruppen bakom den nya digitala plattformen är hämtad inhouse.

Linnéa Kihlström

Redaktör och reporter

linnea.kihlstrom@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

InhouseMetro

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.