Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag22.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Metro gör rekordprintsatsning

Publicerad: 4 November 2015, 14:24

Vill nå två miljoner läsare under en dag. Den stora satsningen ska visa kraften i print.


Ämnen i artikeln:

Metro

För sju år sedan genomförde Metro en ”Million day”. Nu är det dags igen, men denna gång siktar tidningen högre. Sista torsdagen i november genomför Metro Two million day. Målet med dagen är att nå två miljoner läsare för tidningen det genom att öka både upplagan och distributionen.

Under dagen kommer Metro med hjälp av 500 handutdelare, utomhusställ och samtliga Metroanställda att distribueras vid två tillfällen. Första utgåvan delas ut under morgonen och en andra utgåva med nytt innehåll delas ut under eftermiddagen.

”Genom ‘Two million day’ vill vi påvisa den effekt som Metro genom sin unika produkt och distribution, skapar för våra annonsörer genom att göra denna massiva marknadsinsats. Vi vill påvisa den kraft som fortfarande finns i print. Detta förstärks även av responsen från våra trogna annonsörer som väljer att kontinuerligt annonsera i Metro tack vare den goda effekten”, säger Metros vd Leif Eliasson.

Linnéa Kihlström

Redaktör och reporter

linnea.kihlstrom@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Metro

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.