Få hela storyn
Starta din prenumeration
Medievärldens arkiv
Publicerad: 13 Oktober 2016, 05:47
Inför shopping- och readagen Black Friday gör Metro en satsaning på att öka upplagan och distributionen rejält.
I november förra året gjorde Metro en jättesatsning de valde att kalla Metro Two million day som skulle visa kraften i print. Målet var att nå två miljoner läsare under en dag. I år utvecklas konceptet med ”superveckan”.
Mellan den 21-25 november är planen att Metro ska öka såväl upplaga som distribution – och därmed också intresset från annonsörerna. Under perioden ger Metro dessutom ut fem specialtidningar med olika teman; resor, mode, sport, mat och hem samt elektronik & prylar. ”Superveckan” avslutas den 25 november under konsumtionsdagen Black Friday, då många butiker har realisation och erbjudanden. Den morgonen ska tidningens alla medarbetare också engageras i att dela ut Metro på morgonen.
”Vi vet att våra kunder uppskattar den fantastiska effekt en annons i Metro ger så under en vecka som är otroligt viktig för många av våra kunder, kommer vi ge järnet för att driva kunder till deras butiker, webshoppar och stärka deras varumärken. Dels genom handutdelare men även genom samtliga anställda som ger sig ut under Black Friday för att dela ut tidningen”, säger Metros vd Leif Eliasson.