måndag27 mars

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Medievärldens arkiv

Metro får ny kostym

Publicerad: 4 september 2017, 05:13

Nya Metro

Dagens Metro har ny form och färg. Dessutom kommer varje dag att ha ett särskilt tema i tidningen framöver.

Ämnen i artikeln:

Staffan Erfors

Linnéa Kihlström

linnea.kihlstrom@dagensmedia.se


”Det händer mycket med organisationen på mediehuset Metro. Vi har nya ägare och en ny energi på redaktioner och avdelningar, det vill vi ska märkas i tidningen”, säger chefredaktör Staffan Erfors i ett pressmeddelande.

Nyligen gjordes flera förändringar i fredagstidningen vilka skulle ge mer luft. De tankarna har man tagit med sig i utvecklingsarbetet kring hela tidningen, enligt Staffan Erfors.

En stor förändring blir att varje dag har ett särskilt tema i tidningen framöver. Från måndag och framåt; Karriär, Familj, Mode, Tech och Helg. Temat blir tydligt genom en vinjett samt med puffar i topp på ettan.

”Vi har även skapat en tydlig nyhetsstart på sidan 4-5. Där är formen lite kraftfullare med mer svärta för att understryka aktualiteten”, säger Staffan Erfors.

Logotypen är i stort sett sig lik, men bakgrundsfärgen är ny. Arbetet med förändringarna av formen har gjorts inhouse. Formarbetet har letts av John Bark, till sin hjälp har han haft Niklas Wennergren och Fredrik Tideman.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev