Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Medievärldens arkiv

Metro blir #metoo

Publicerad: 18 oktober 2017, 05:30

Metro viger i dag sin förstasida åt nätuppropet #metoo som spridit sig som en löpeld världen över.


Ämnen i artikeln:

MetroDagens Nyheter

Under vinjetten #metoo vittnar kvinnor runt om i världen om sina erfarenheter av sexuella trakasserier och övergrepp. Nätkampanjen drogs igång av den amerikanska skådespelaren Alyssa Milano som ville visa omfattningen av problemet.

Såväl internationella medier som svenska har på olika sätt fångat upp debatten. I dag uppmärksammar Metro kampen på sin etta, bland annat genom att tidningen ändrat logotypen högst upp till hashtagen #metoo.

Också DN Kultur lyfter nätkampanjen i dag:
📷

Linnéa Kihlström

Redaktör och reporter

linnea.kihlstrom@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

MetroDagens Nyheter

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.