Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag25.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Mer godis för Dalarnas Tidningars läsare

Publicerad: 11 Mars 2005, 11:49

I morgon får Dalarnas Tidningars lördagsbilaga premiär. 55 000 läsare får en Pralin på frukostbordet. Och tidningen har hittat nya annonsörer.


I morgon får Dalarnas Tidningars lördagsbilaga premiär. 55 000 läsare får en Pralin på frukostbordet. Och tidningen har hittat nya annonsörer.I fem år har det pratats om en helgbilaga på Dalarnas Tidningar. Och nu har man kommit till skott. Fokusgrupper med läsarrepresentanter har varit med och styrt såväl innehåll som utseende.
– Det vi tyckte var snyggt, rena och luftiga sidor, det föll inte dem på läppen, säger Anna Runnberg Gullberg, som är redaktör för bilagan.
I stället hämtade man inspiration ”eller snodde idéer om man vill kalla det så” från kvälls- och veckopress.
– Och när vi testade det på gruppen så fick vi godkänt.
Innehållet handlar mycket om mat och dryck samt porträtt på kända profiler från eller i länet.
– Men vi försöker ha lite sälta också, i första numret har vi en genomgång av olika förmåner de anställda har på våra största arbetsplatser, säger Anna Runnberg Gullberg.
Den nya bilagan har också lockat till sig annonsörer som tidigare inte gått i tidningen. Främst handlar det om kök- och inredningsannonsörer.
Pralin följer med alla Dalarnas Tidningars sexdagars tidningar. Upplagan ligger på cirka 55 000 ex.
MIKAEL MARKLUND

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.