Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag26.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Megatopp Sydsvenskans nya annonskoncept

Publicerad: 18 September 2014, 11:21

När det sker stora händelser byter Sydsvenskan utseende på sajten och inför en så kallad megatopp. Nu får annonsörerna möjlighet att synas där också.


Ämnen i artikeln:

Sydsvenskan

I megatoppen finns rapportering, webb-tv och livechatt samlat på ett ställe. Först ut att testa konceptet var Mäklarhuset. Förutom plats i megatoppen innehåller det också fasta placeringar på alla Champions League- och Malmö FF relaterade sidor på webb och i mobil, samt sponsorskap av Sydsvenskans MFF-podd, allt i samband med Malmö FF:s sex Champions League-matcher.

Detta är ett koncept som vi har utvecklat för annonsörer som vill synas i samband med olika former av specialbevakning. I veckans premiär handlade det om Malmö FF:s Champions League-spel. Andra exempel kan vara Melodifestivalen eller bevakning av ishockeylaget Malmö Redhawks, säger Andreas Cederblad, digital specialist på Sydsvenskans försäljningsavdelning i en kommentar.

Ämnen i artikeln:

Sydsvenskan

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.