Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag31.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Medievärlden Premium har gått från noll till hundra

Publicerad: 18 Oktober 2013, 08:04

Medievärlden Premium har delat ut mer champagne. Såväl till prenumerant nummer etthundra som till den första företagskunden.


Ämnen i artikeln:

Medievärlden Premium

Prenumerant nummer hundra blev Jesper Persen, Pre-Sales Director på Atex i USA. Han har jobbat där i tre år men är nu i Sverige under nio månader. Och för att uppdatera sig på vad som händer och har hänt på den svenska marknaden tog han i går ett abonnemang på Medievärlden Premium.

Rapporten om betalmodeller hade en perfekt tajming utifrån vad vi håller på med just nu, säger Jesper Persen.

Och under min tid i USA har jag tappat lite av den koll på vad som händer i branschen som behövs. Så den här tjänsten känns som ett bra sätt att hålla sig uppdaterad.

Hans uppfattning är att Sverige och Norge ligger en bit före USA när det gäller bland annat betalmodeller.

Men det är också annorlunda hur marknaderna fungerar. Där är det ett mycket större antal lokala spelare.

I går blev det också klart med den första företagskunden för Medievärlden Premium. Det var VK-koncernen som tog ett abonnemang på tjänsten till ledningsgruppen.

Försäljningen har gått långt över förväntan. Det här var vårt mål fram till årsskiftet. Nu är vi på god väg att nå en långsiktigt hållbar affär, säger Axel Andén, chefredaktör för Medievärlden.

Premiumpresent till premiärprenumerant

Ämnen i artikeln:

Medievärlden Premium

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.