Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag14.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Medieköpen upp 36 procent i maj

Publicerad: 15 Juni 2010, 05:54

Allt tyder på på ett tilltagande högtryck. Investeringarna i maj var 36 procent högre jämfört med samma månad i fjol.


Ämnen i artikeln:

MediebyråbarometernSveriges Mediebyråer

Sammanlagt för årets första fem månader är ökningen 14 procent för medlemmarna i Sveriges Mediebyråer.

Det medieslag som går framåt mest är tv. Ökningen ligger på 63 procent och efterfrågan överstiger utbudet ordentligt.

Kvällspressen har också vind i seglen. Där ligger ökningen på 35 procent i maj.

? Vi har haft en väldigt tabloidvänlig vår, med ett OS med svenska framgångar, Melodifestivalen, kärleksbekymmer för Madeleine och bröllopsbestyr för Victoria, kommenterar Håkan Gustafsson, vd för Carat Norden i ett pressmeddelande.

Både storstadspress och övrig morgonpress har tagit andelar med en ökning på 17 respektive 18 procent.

Det totala köpet genom mediebyråerna under maj månad stannade på 1,3 miljarder kronor.

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.