Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag28.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Mediekoncerner samarbetar om annonseringen

Publicerad: 26 September 2018, 07:04

Emil Danielsson, affärsutvecklare i Mittmedia.

Nu i september drar Mittmedia och Schibsted igång ett annonssamarbete för att utveckla den digitala annonsaffären.


Ämnen i artikeln:

Johan Åsén

Samarbetet innebär att Mittmedias lokala produkter och annonslager tillgängliggörs i Schibsteds self service-plattform Admarket och vice versa sker i Mittmedias plattform och annonsverktyg Reacher.

”Sedan lanseringen tidigare i år har vi kunnat se en stark tillväxt av kunder i Admarket. Responsen har varit fantastisk och många av kunderna lyfter fram enkelheten i att nå ut på Sveriges största sajter och appar som den största fördelen”, säger Johan Åsén, produktdirektör i Schibsted Sales & Inventory.

Till en början testas samarbetet i Dalarna och Örebro. Om det blir lyckat kommer det att utökas allt eftersom.

”Sedan vi implementerade vår nya affärslogik genom Reacher har vår digitala affär haft en kraftig tillväxt på alla plan. När vi nu går in i det här spännande och viktiga samarbetet och inkluderar Schibsteds starka varumärken och annonslager i vårt erbjudande stärker vi den målgruppslogik som är central i Reacher. På så sätt kan vi bli ännu mer relevanta för våra kunder och deras behov av att nå rätt mottagare”, säger Emil Danielsson, affärsutvecklare i Mittmedia.

Genom samarbetet vill mediekoncernerna förbättra sin digitala annonsaffär och erbjudandet för de kunder man delar. Dessutom är det ett sätt att stärka sin position gentemot de globala aktörerna.

Linnéa Kihlström

Redaktör och reporter

linnea.kihlstrom@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Johan Åsén

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.