Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag29.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Mediekompaniet börjar med målgruppsstyrt på nätet

Publicerad: 17 September 2013, 05:37

Med hjälp av TNS Sifo/Orvesto kan nu Mediekompaniet erbjuda alla reklamköpare målgruppsstyrd annonsering.


Ämnen i artikeln:

Mediekompaniet

Ett nytt system för hantering av målgruppsdata kombinerat med uppgifter från TNS Sifo/Orvetsos databas ska göra det möjligt för Mediekompaniet att leverera betydligt effektivare annonsering på nätet.

I botten ligger uppgifter från 20 000 personers kön, ålder, utbildning och bostadsort. De kombineras med kunskaper om vad dessa till exempel tycker om resor, sport eller bilar.

I Mediekompaniets databas hittar systemet personer med samma online-beteende, läsintresse och demografiska bakgrund. Dessa kopplas sedan samman med ett målgruppssystem som enligt Martin Irborg, försäljningschef på Mediekompaniet, med stor precision hittar precis de personer med den profil som annonsören önskar.

På några års sikt räknar han med att det här ska bli den stora digitala volymprodukten.

Prispåslaget på 20 till 30 procent är inte avskräckande menar han.

Inte med tanke på hur effektiv den är. Och att, vilket kanske är bäst av allt, rapportmodulen, visar precis vilka som har sett annonsen, hur länge och vad de tycker om den.

Ämnen i artikeln:

Mediekompaniet

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.