Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Medievärldens arkiv

Mediechefer får studenter som mentorer

Publicerad: 9 Juni 2016, 09:40

Studenter på Hyper Island ska vägleda Allers chefer.


Ämnen i artikeln:

Aller MediaHyper Island

Det omvända mentorskapet är ett samarbete mellan Hyper Island och Aller media. Studenterna, som agerar mentorer åt elva av Aller medias chefer, läser Digital Business-programet vid Hyper Island. Tanken är att mediecheferna ska få vägledning i digital utveckling.

”Vår digitala transformation är i full gång för att ligga i takt med de förändringar som marknaden kräver av mediebranschen. Samtidigt som vi breddar våra affärer med både nya produkter och tjänster samt utvecklar vårt digitala innehåll, får vi med mentorskapet också inspiration till nya sätt att lösa utmaningar”, säger Kajsa Medin Hansen, digital chef på Aller media.

Hösten 2015 genomfördes ett utbildningssamarbete med Hyper Island för samtliga Aller medias medarbetare, vilket mentorsprogrammet är en fortsättning på. Målsättningen är att cheferna ska ”bli utmanade i hur de väljer att lösa digitala utmaningar som de ställs inför genom nya idéer, nya sätt att tänka och konkreta verktyg”.

Linnea Kihlström

Redaktör och reporter

linnea.kihlstrom@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Aller MediaHyper Island

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.