Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag03.06.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Mathias Kallio lämnar – blir affärsutvecklingschef

Publicerad: 28 Maj 2019, 14:23

Mathias Kallio. Foto: Andreas Elgstrand.

Mathias Kallio, som varit affärsområdeschef för kommunikation inom BBM, där Medievärlden ingår, lämnar när organisationen stöps om. Han går till en nyinrättad tjänst inom Di-gruppen.


Ämnen i artikeln:

Mathias KallioPeter Fellman

Som Medievärlden tidigare kunnat berätta stöper BBM:s nya chef Peter Fellman om organisationen rejält. Bolaget lämnar modellen med att varje affärsområde agerar som ”egna öar” inom organisationen och går över till en matrisorganisation. Där kommer områdena event, annons, prenumeration och redaktion få egna chefer.

Nu står det klart att Mathias Kallio, som varit affärsområdeschef för Medievärlden, Dagens Media och Resumé, lämnar den rollen i samband med omorganisationen. I stället blir han affärsutvecklingschef inom Di-gruppen, en nyinrättad tjänst.

I hans nya tjänst kommer Mathias Kallio att jobba nära Mikael Salo som är chefredaktör för Aktuell Hållbarhet.

– Vi kompletterar varann bra med hans redaktionella bakgrund och mitt affärsfokus, säger Mathias Kallio.

Peter Fellman beskriver förändringen som en del i en större satsning för Di-gruppen.

–Vi gör en storsatsning inom nya områden för Di-gruppen och Mathias får en nyckelroll i det jobbet, säger Peter Fellman, affärschef för Di-gruppen.

Tillsammans med Rolf van den Brink och Henrik Meerburg grundade Mathias Kallio Dagens Media 1998. 2015 värvades han av Dagens industri som ansvarig för annonsaffären i print. 2017 gick han över till Resumé, och när Bonnier förra sommaren köpte Medievärlden och Dagens Media blev han återigen ansvarig för titeln som han var med och skapade.

Lucas De Vivo

Reporter

Ämnen i artikeln:

Mathias KallioPeter Fellman

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.