Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Martin Wåhlstedt får hela ansvaret för Aftonbladet print

Publicerad: 13 December 2016, 13:34

Martin Wåhlstedt får nu det övergripande ansvaret för Aftonbladets printupplaga, både redaktionellt och kommersiellt.


Ämnen i artikeln:

Aftonbladet

Det är både ansvarsfullt och spännande säger Martin Wåhlstedt till bloggen Aftonbladet inifrån:

– Den kära papperstidningen är viktigare än någonsin just nu för hela affären Aftonbladet. Vi har lyckats leverera hittills och det kommer vi att göra under lång tid framöver också. Att vara chef över alla begåvade medarbetare är ett rent nöje.

Innehållet i printupplagan håller gradvis på att få inrikta sig på ”de lite mognare läsarna”. Genom relevanta satsningar för dessa på bland annat privatekonomi, nöje och hälsa är ledningens förhoppning av de ska köpa tidningen mer frekvent.

Martin Wåhlstedt har jobbat på Aftonbladet sedan 1982 och har haft många ledande befattningar såsom nattchef, pluschef, redaktionschef och nyhetschef både för print och online. Han har även tidigare haft positionen som printchef men får nu även ett kommersiellt ansvar för produkten.

Nicke Franchell blir printredaktör med ansvar för huvudtidningen, Michael Fristedt fortsätter som affärschef. Erika Scott fortsätter att ansvara för feature.

Ämnen i artikeln:

Aftonbladet

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.