Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag27.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Malin Kaldo till Chef

Publicerad: 30 Juni 2016, 10:00

Malin Kaldo, tillträdande kommersiell redaktör på tidningen Chef.

Chef anställer Malin Kaldo som kommersiell redaktör. Hon tillträder i september.


Ämnen i artikeln:

Chef

Hon har tidigare varit featurechef på Aftonbladet Nya Medier och chefredaktör för Topphälsa. År 2011 grundade hon byrån Featurefamiljen och drygt tre och ett halvt år senare gick hon till Schibsteds Minimedia, där hon arbetat som redaktionschef sedan dess.

”Klart man vill haka på ett sånt här gäng! Chef har en så imponerande räckvidd och styrka i sin viktiga och tongivande målgrupp i svenska chefer. Ihop med Chefs trovärdighet och fokus på kvalitet bäddar det för skräddarsydda kundlösningar som verkligen kan nå igenom – en content marketing-dröm”, säger Malin Kaldo, vars ansvarsområden på Chef blir konceptutveckling, försäljning och produktion av sponsrat innehåll i tidningens alla kanaler.

Att Chef anställer en kommersiell redaktör beror på den ökning av sponsrat innehåll och uppdragsjournalistik man upplevt de senaste 1,5 åren:

”Vi kunde aldrig ana att vi på kort tid skulle få sådan utveckling i området för innehållsaffärer, något som stärkt vår journalistik och tillåter oss att gå ännu djupare i vårt ämne”, säger Cissi Elwin, publisher på Chef.

En annan del av Malin Kaldos arbete på tidningen kommer att handla om att utveckla erbjudandet av rörliga klipp som en del innehållserbjudandet.

”Med Malin får vi en person med spetskompetens inom det här området. För oss betyder hög kvalitet allt, inte minst när vi skapar sponsrat innehåll. Vi är därför väldigt glada att locka till oss en så erfaren redaktör med djup journalistisk kunskap”, säger Cissi Elwin.

Linnéa Kihlström

Redaktör och reporter

linnea.kihlstrom@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Chef

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.