Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag29.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

M har hittat tonfallet, ställer läsaren i rampljuset

Publicerad: 22 Februari 2008, 07:17

Det fanns ett behov hos dem som inte tidigare blivit sedda och vi har väl motsvarat det behovet. Vi har hittat tonfallet och ger lite rampljus.


Så sammanfattar Amelia Adamo framgången med M-magasin, som ökat sin upplaga med 10 700 exemplar till 83 200.

– Jag har jobbat med identifikationstidningar allt sedan Vecko-Revy och har nu fått göra en tidning för min egen ålder.

M är tänkt för dem mellan 55 och 75, men det handlar mer om livsstil än om ålder, säger Amelia Adamo.

Demografin gynnar hennes senaste tidskriftsbaby, liksom att målgruppen har god ekonomi och gott om tid.

– Dessutom är modet på rynkisar, magar, valkar och fläckar på händerna, säger hon.

– Om vi gör rätt så kommer våra läsare inte att byta tidskrift, de har redan prövat en del”.

mvredaktion

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.