Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag13.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Lyckad start för VF:s nya helgtidning

Publicerad: 23 Januari 2013, 08:38

På fredag kommer första numret av VF:s helgtidning Metro Weekend Värmland. Och annonsörerna köar för att få vara med.


Ämnen i artikeln:

Värmlands Folkblad

Intresset från marknaden har varit så stort att VF:s marknadsavdelning tackat nej till annonsörer till första numret. Vd Ulrika Obstfelder Peterson är inte ett dugg orolig för att försäljningsmålen för året kommer att klaras.

Det handlar till stor del också om nya annonsörer som inte gått i Värmlands Folkblad innan.

På fredag är det premiär. Då följer helgtidningen med som bilaga i Metro Värmland. På lördag följer den med som bilaga i Värmlands Folkblad. Den ska också distribueras till alla hushåll i Karlstad och Hammarö samt delas ut på stan. Den totala upplagan ligger på 70 000 ex.

Tidningen bygger på Metros Weekendbilaga men på fem sidor byts ut materialet ut mot innehåll med lokalt stuk av featurekarraktär. I första numret är det bland annat en intervju med en rockabillymusiker från Torsby och en test om hur rallytokig man är.

Så det enda du ångrar är att ni inte gjorde det här tidigare?

Vi kunde inte ha gjort det snabbare. VF började göra Metro Värmland i maj i fjol, innan gjordes tidningen med lokala sidor som vi kallade Insticket. Men nu producerar vi hela tidningen som är en blandning av Metros material och vårt. Och det har tagit den här tiden att få det att fungera.

Så vill Metro samarbeta med lokaltidningar

Ämnen i artikeln:

Värmlands Folkblad

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.