Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag05.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Lyckad satsning på lokalt näringsliv

Publicerad: 25 Maj 2010, 08:24

Målet var att bli lönsam under 2010. Och fyra veckor efter start så ligger Sydsvenskans näringsbilaga rejält över annonsbudget. Nästa steg blir att få ut den på nätet.


Ämnen i artikeln:

Sydsvenskan

Sydsvenskans satsning på utökad bevakning av det lokala och regionala näringslivet med hjälp av en speciell lördagsbilaga fungerar bra kommersiellt. Målet var att bli lönsamma under 2010 och det verkar man klara utan problem. Såväl nya som gamla kunder har hört av sig och vill synas där.

Några exakta siffror när det gäller försäljningen vill inte annonschef Peter Wallentin avslöja.

   Men pratar vi procent handlar det om tvåsiffriga tal över budget.

En stor orsak till framgången är att visa på att det här är en region som det händer mycket i menar Peter Wallentin. Det ger en miljö som annonsörerna känner sig bekväma i och får bra resultat av menar han.

Att man ligger så högt över budget redan beror inte på att den var för lågt satt:

   Den var en relevant budget med rätt tuffa mål.

Även läsarna uppskattar den nya produkten enligt Peter Wallentin.

Men det är för tidigt för att vi ska ha hunnit med några konkreta mätningar.

Det positiva mottagandet gör att man ska ta nästa steg. Att flytta ut näringslivsbilagan till nätet. Efter sommaren räknar Peter Wallentin med att den även ska finnas i digital form.

Ämnen i artikeln:

Sydsvenskan

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.