Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Medievärldens arkiv

LRF Media:s telefonräd gav utdelning

Publicerad: 14 December 2016, 09:42

LRF Medias vd Ann Henriksson

Samtliga medarbetare på mediehuset har under hösten ringt runt till kunder för att öka läsardialogen. Initiativet har gett mycket på flera plan, enligt LRF Medias vd.


Ämnen i artikeln:

LRF Media

Projektet är ett försök att i större utsträckning närma sig de kunder som använder varumärkena Land, Land Lantbruk, Lantmannen och ATL.

”Jag som kommer från andra branscher såg ett behov av ökat kundfokus. Genom den här extra kunddialogen hoppas jag att vi kan skapa en kontinuerlig, öppen och naturlig dialog med våra läsare” säger LRF Medias vd Ann Henriksson i ett pressmeddelande.

Totalt har 310 läsare blivit uppringda. På andra sidan luren kunde allt från LRF Medias vd till mediehusets ekonomer, journalister, säljare eller redaktörer vara. Ambitionen var att öka kunskapen och förståelsen för läsarnas behov genom att ställa en rad frågor kring ämnet.

Kunddialogen gav LRF Media information om i vilken utsträckning läsarna besöker respektive tidnings webbplats, huruvida de skulle rekommendera tidningarna till andra samt hur det nuvarande innehållet uppfyllde deras förväntningar.

En sammanställning av resultatet visar att 7 av 10 som medverkade i kundsamtalen tycker att tidningarna är bra och skulle rekommendera dem vidare. Vidare framgick att majoriteten föredrar printtidningarna framför webbplatserna.

”Vår extra kunddialog har gett mycket på flera plan. Det är både intressant och nyttigt att prata direkt med de kunder som på ett eller annat sätt använder sig av våra varumärken. Det känns också viktigt att få veta vad alla kunder tänker och tycker, inte bara de som hör av sig direkt till oss på LRF Media” säger Ann Henriksson.

Linnea Kihlström

Redaktör och reporter

linnea.kihlstrom@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

LRF Media

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.