Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag25.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Lokaltidningen växlar upp

Publicerad: 7 Februari 2008, 12:12

Danskägda Lokaltidningen ökar frekvensen på sina gratistidningar i Skåne och Småland. Målet är att locka fler riksannonsörer.


Danska Politikkens Lokalaviser (Pola) har 26 tidningar i Sverige. De har hittills kommit ut allt från en gång i veckan till en gång i månaden. Men från vecka 9 ska alla komma ut en gång i veckan.

En natturlig utveckling anser marknadsdirektör Jonas Natt och Dag. Målet med den ökade utgivningen är att bli attraktivare för riksannonsörer:

– Vi har förberett oss väl. Både på den redaktionella sidan och på annonssidan. Så vi ska klara av det här med befintliga resurser.

Tillväxten är god, och enligt Jonas Natt och Dag gick Polas svenska tidningar med vinst 2007.

Hur mycket?

– Allt är relativt. Men vår ambition är att öka den.

De danska tidningarna i Pola hade ett rörelseresultat på 11 procent 2007.

– Dit ska vi komma också.

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.