Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag15.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Linda Forsberg ny försäljningsdirektör på Stampen

Publicerad: 26 Juni 2015, 07:50

Linda Forsberg ersätter Fredrik Dobber som försäljningsdirektör i Stampen Local Media.


Ämnen i artikeln:

Stampen Local Media

Hon är i dag ansvarig försäljningschef för lokala marknader i Stampen Local Media. Hon rekryterade från Awesome Group i mars i år, och var innan dess försäljningsdirektör på Metro i Göteborg i åtta år.

I sin nya roll kommer hon att leda all annonsförsäljning för varumärkena Bohusläningen, Göteborgs-Posten, Hallands Nyheter, Hallandsposten, TTELA, Strömstads Tidning samt åtta gratistidningar och ansvara för en säljorganisation med cirka 150 anställda.

”Linda har på kort tid kommit in i vår försäljningsverksamhet med kraft och energi. Hennes driv och känsla för såväl Göteborgs- som västkustmarknaden tillsammans med stor kompetens inom försäljning gör henne till vårt självklara val till försäljningsdirektör efter Fredrik Dobber”, säger Johanna Öberg, vd och affärsområdeschef Stampen Media, i en kommentar.

Hon tillträder sin nya tjänst 1 juli 2015 när Fredrik Dobber slutar.

”Det är dags för nya utmaningar för mig efter 15 år i företaget. Jag har trivts fantastiskt bra på GP och Stampen och haft förmånen att jobba i många olika utmanande roller. De senaste två åren med ansvar för att bygga upp en marknadsorienterad och vass försäljningsorganisation inom Stampen Local Media, något Linda kommer att ta över på bästa sätt, säger Fredrik Dobber i en kommentar.

Axel Andén

axel.anden@almatalent.se

Ämnen i artikeln:

Stampen Local Media

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.