Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag03.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Lennart Foss: Varumärkena ska vårdas

Publicerad: 14 Februari 2008, 14:35

- Båda varumärkena har en unik position på respektive marknad. Det vore korkat att förstöra det, säger Lennart Foss, blivande vd i den nya stora mediekoncernen i Östergötland.


– Det är inte klart att det blir jag ännu. Det är bara ett förslag, säger Lennart Foss.

Men allt tyder på att han blir vd för det nya bolaget som uppstår efter sammanslagningen av Corren och NT-koncernerna.
Det är ännu för tidigt att säga något om hur sammanslagningen ska genomföras i detalj och var det finns synergieffekter att hämta.

– Jag vill vänta med dom diskussionerna.

Han tror inte att det kommer att bli en sammanslagning enligt Helsingborgs-modellen.

– Vi kommer att skapa en egen modell.

Ett mål med affären är att skapa utrymme för nya varumärken och nya satsningar.

– Vi ska skapa utrymme för det. Men det är för tidigt att gå in i detaljer.

Något namn på den nya koncernen är inte klart. NT-koncernens vd Björn Jacobsson har utlovat en flaska champagne till den som kommer med bästa förslaget. Lennart Foss har inget för tillfället:

– Men det är många krafter som jobbar på det just nu.

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.