Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag07.04.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Lena K Samuelsson ska bygga varumärke

Publicerad: 14 Januari 2014, 08:05

I sitt nya jobb som ansvarig för strategisk kommunikation ska SvD.s förra chefredaktör bygga koncernens varumärke internationellt i viktiga målgrupper.


Ämnen i artikeln:

Lena K Samuelsson

Varumärkesarbetet ska göras tillsammans med byrån Berntzon Bylund.

”Det här är ett långsiktigt arbete där vi arbetar vidare utifrån Schibsteds vision och strategi, berättar Lena K Samuelsson. Schibsted har många oerhört starka och framgångsrika bolag och vi har inget behov av att som koncern ligga ‘top-of-mind’ hos den breda allmänheten. Men vi vill stärka bilden av Schibsted hos ett antal viktiga målgrupper både internt och i ett internationellt perspektiv”, säger Lena K Samuelsson i en kommentar

Axel Andén

axel.anden@almatalent.se

Ämnen i artikeln:

Lena K Samuelsson

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.