Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag26.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Le Monde – nu på Snapchat

Publicerad: 21 September 2016, 08:19

Prestigetidningen vill på så sätt närma sig en yngre publik.


Ämnen i artikeln:

Snapchat

Franska Le Monde finns nu också på sociala medier-plattformen Snapchat. Genom att använda Snapchats nyhetsförmedlande plattform Discover hoppas man nå 15-24-åringar, enligt Le Mondes vd Jérôme Fenoglio.

Samtidigt börjar också franska Paris Match, L’Equipe, Melty, Cosmopolitan, Vice och Konbini och Tastemade att använda Discover, skriver Le Monde. Discover är Snapchats egen kanal, vilken används av företag och nyhetsmedier som vill nå ut med sitt kvalitativa innehåll till Snapchats publik.

Lokala upplagor av tjänsten finns i USA, Storbritannien och Australien men den franska versionen blir den första som inte är på engelska.

”Snapchat är hyresvärden; Le Monde har ett rum i byggnaden. Vi måste hålla oss till de gemensamma reglerna, och grannarna är unga”, säger Michael Szadkowski, onlinechef på Le Monde, rapporterar Digiday.

Linnéa Kihlström

Redaktör och reporter

linnea.kihlstrom@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Snapchat

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.