Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Läsare ser mer på Ipad-annonser

Publicerad: 22 Mars 2011, 06:24

Den tryckta tidningen är förlorare jämfört med läsplattan. I alla fall när det gäller hur länge läsarna tittar på annonser. Det visar en ny undersökning gjord på uppdrag av Bonniers.


Ämnen i artikeln:

Ipad

Lästiden på Ipad-annonser är 63 procent längre jämfört med pappersutgåvorna enligt undersökningen.

Den har gjorts på 48 personer som fått läsa Dagens Nyheter och Sköna Hem i både papper- som Ipad-version. Deras agerande har sedan mätts med en ögonrörelsekamera.

Interaktiviteten i Ipad-annonser ger också mer värde för tidningen som helhet tycker 58 procent av de som deltagit.

Ämnen i artikeln:

Ipad

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.